Elégedett megrendelők

Egy honlapban két fő ok miatt lehet csalódni,
az első a honlap készítőjén múlik, a másik fele a megrendelőn(része lehet benne a fejlesztőnek):
- csapnivaló rossz a honlap amint elkészült vagy
- rosszul használják, nem tudják/nem akarják kezelni
Az 1. hiba abból fakadhat, hogy a honlap készítője nem ért sem a webhez és/vagy a honlap készítéshez.
Igen, mi magyarok olyan mekk-mesterek vagyunk, mindenhez értünk: van olyan ismerős vagy rokon, aki nekünk ingyen összeüt egy honlapot, nem kerül egy fillérbe sem :-) - nem hiszek ezekben a házi barkácsolású honlapokban és azt sem hiszen hogy semmibe sem kerül - csak a profi munkában hiszek.
A 2. hiba abból fakad, ha valaki bőszen vallja: a jó honlapnak sikeresnek kell lennie, közreműködés nélkül is :-)))) - butaságnak találom, mert hiába készül remek honlap - szerkezetileg felépített, felhasználóbarát és csupa-csupa szuper megoldás lehet benne, ha az üzemeltető nem tesz fel új tartalmakat, ha a működtető még az email-ket sem kéri le, nem válaszol a honlapról érkező üzenetekre sem, nem aktualizálja az adatokat sem, ...
A fejlesztőnek fel kell hívnia a figyelmet erre, már előre és úgy látom nem eléggé elszánt a megrendelő, akkor jobb ha neki sem állok, ha nem vállalom a munkát.
...ezért kérem a megrendelőimtől:
- Fokozott együttműködést kérek a fejlesztés alatt: csak akkor fog úgy működni a honlap, ahogyan azt megbeszéltük, ha a fejlesztés során előkerülő kérdéseket - kisebb fordulópontokat - is meg tudjuk beszélni.
(a tapasztalat azt mutatja, hogy a kész honlapnál, az átadás-átvételnél már megjelennek az elvárások és akkor már minden megrendelő tudja mondani mit is szeretett volna)
A megrendelőmnek ez azért jó, mert mire elkészül a honlap, addigra már érti a működését és hatékonyan tudja majd használni, üzemeltetni - Korlátlan időben tanulhatja honlapjának kezelését, működtetését: a fejlesztés egy kezdeti szakaszát leszámítva, a munka átadás-átvételéig. Folyamatosan figyelemmel kísérheti a fejlesztést is, ám ebben ismét csak az a jó a megrendelőnek, hogy mire elkészül a honlap, addigra tökéletesen megismeri, optimálisan fogja tudni működtetni :-)
- A határidőt nem divatból adok meg a szerződésben, tartom magamat ehhez, így szeretném, ha a megrendelő is számítana rá annyiban, hogy időt szán és tervez a munka közös átvételére is.
Időgazdálkodással dolgozom, igyekszem tiszteletben tartani mások idejét, így elvárom ezt viszont is. További előnye ennek a momentumnak, hogy a megrendelőben rögzül a honlappal kapcsolatos folyamatos és előre tervezhető munka. ...mert hogy a siker érdekében muszály a honlappal folyamatosan foglalkozni és finomítani, de nagy előny, hogy időzíthető, ütemezhető. A fejlesztést is érdemes úgy alakítani, hogy csakis a szükséges funkciók működjenek, azok közül is a legfontosabbak, azok, amelyeket üzemeltetni is tudunk a honlap elkészülte után. - Videó tutoriálokat, leírásokat készítek a fejlesztéssel párhuzamosan: a videó bármikor leállítható amíg a honlapon megnézi és kipróbálja a megrendelő a látottakat, a dokumentumot is online kell olvasni ahhoz, hogy megint csak a honlap tartalmi és szerkezeti működése érthető legyen.
...igen, ezeket fontosnak tartom: rengeteg idő kell hozzá, aki hasonló módon próbálja a megrendelőjét helyzetbe hozni a készülő honlappal, bizony tudja mennyire sok is! Nagyon sok idő a videót elkészíteni, sok idő legépelni és képekkel illusztrálni a dokumentumot, ...
Akinek mindez kevés, sajnálom. A fejlesztés lezárását követően is segítek szívesen, nekem fontos hogy a megrendelőm honlapja jól szerepeljen - ám csak a segítség szintjén. Ha elmulasztotta a fejlesztés alatt a honlapját alaposan kiismerni, akkor marad a tanácsadás: külön időben és külön egyeztetett díjazásért.
Ugye érthető, ha azt mondom: nem mehet tönkre a vállalkozásom egyetlen megrendelőért sem?
- Share on Facebook
- Google Plus One
- Geva blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- oldal továbbítása
- 4906 olvasás